Ştim că te străduieşti să mănânci mai multe legume. Aşadar, nu rata aceste 7 cele mai nutritive legume, adevărate izvoare de sănătate. Nicio listă cu cele mai sănătoase legume nu ar fi completă fără aceste următoarele 7 alese de noi.

1. Ceapa verde

ceapa verde

Consumând-o crudă, veți profita la maximum de antioxidanții ce luptă împotriva cancerului, disponibili în acestă legumă; prepararea cepei verzi la temperatură ridicată reduce semnificativ beneficiile fitochimicalelor care protejează împotriva cancerului pulmonar și de prostată. Încercați să combinați ceapa verde crudă mărunțită împreună cu roșii, avocado și ardei iute, stoarceți o jumătate de lămâie peste și gata, perfecțiune. Salata obținută, o puteți consuma exact asa sau o pute-ti pune pe felii de păine prăjită pentru a obține o porție de bruschete excelente.

2. Mazărea 

mazare verde

Micuță, dar o legumă puternică pe bune. Mazărea ste una din cele mai sănătoase legume verzi, fiind plină de proteine, motiv pentru care este un bun înlocuitor pentru carne atunci când urmezi o dietă veganî sau vegetarianî.

Un studiu francez realizat în 2015, a demonstrat că persoanele care au consumat suplimente de proteine din mazăre după antrenamente au aceleeasi crestere a forței musculare ca și persoanele care au băut shake-uri de proteine din zer după antrenament.

O puteți transforma într-o pastă perfectă de întins pe pâine, sau dacă preferați să vă mâncați mazărea în forma lor originală, combinată cu morcovi, se transformă înr-o garnitură delicioasă.

3. Kale

kale-legume verzi

O altă legumă pe bune sănătoasă, kale, iese în evidență printre toate verdețurile cu frunze, aceasta fiind una dintre cele mai sănătoase legume verzi din grădina #LegumePeBune.

O ceașcă de Kale gătit este plină de vitamina C și vă poate ajuta să vă îmbunătățiți mintea. Cercetătorii de la Universitatea Tufts au descoperit că cei care au consumat aproximativ o porție și jumătate de legume cu frunze verzi pe zi, inclusiv varza, au funcționarea cognitivă a persoanelor cu aproximativ unsprezece ani mai tineri decât cei care au mâncat puțin sau deloc legume verzi. În timp ce vă mâncați porția de kale, faceți aceste exerciții mentale pentru a vă menține creierul ascuțit.

4. Broccoli

broccoli

Broccoli este plin de antioxidanți și fitochimicale care luptă împotriva cancerului, cum ar fi glucozinolații, care pot proteja împotriva cancerului vezicii urinare.

Un studiu a constatat că oamenii care au mâncat cinci, sau mai multe porții de legume crucifere (inclusiv acestă leguma verde, Broccoli) pe săptămână, au o probabilitate pe jumătate mai mai mică de a dezvolta cancer de vezică urinară pe o perioadă de 10 ani, în comparație cu cei care au mâncat mult mai rar.

5.  Spanacul şi/sau baby spanac

leguma-leguma verde plina de fier

La fel ca alte legume cu frunze verzi, spanacul, are un conţinut ridicat de carotenoizi – antioxidanți care ajută să avem ochii sănătoși și prevene degenerăriea maculare, principala cauză de orbire la adulții în vârstă. Gătirea acestor legume verzi vă ajută să absorbiţi în corp o cantitate mai mare de luteină (carotenoid).

Pe lângă că vă protejează ochii, reduce stresul oxidativ și tensiunea arterială, fiind indicat în multe afecțiuni comune. Majoritatea carbohidraților din spanac sunt, de fapt, fibre insolubile care susțin sistemul digestiv, previn constipația și mențin senzația de sațietate. Spanacul abundă și în vitamine și minerale, esențiale pentru o bună funcționare a organismului, precum: Vitaminele A, C si K, Acid folic, Fier, si Calciu.

Pe lângă aceste minerale și vitamine, spanacul mai conține potasiu, magneziu, vitaminele B6 și E, dar și compuși precum: quercitină, zeaxantină, neoxantină și violaxantină.

6. Varza de Bruxelles

varza-de-bruxelles

Antioxidanții din Varza de Bruxelles pot ajuta la detoxifierea de radicali liberi, substante care nu sunt deloc benefice corpului si care cauzează cancer. De asemenea această legumă verde asigură 80% din cantitatea de vitamina C necesară zilnic doar jumătate cană de varză de Bruxelles gătită.

Este o legumă bună pentru inimă, ajutând și la combaterea bolilor cardiace, fiind o sursă importantă de acid folic, un compus esențial pentru buna functionare a organismului.

Pe lîngă multe alte beneficii pentru sănătate, acidul folic reduce nivelul de homocisteină – homocisteina este o moleculă care se află în strânsă legătură cu apariția problemelor cardiovasculare, aterosclerozei sau trombozelor venoase, dar și cu apariția stărilor depresive. Astfel, acidul folic ajută la reducerea nivelului de homocisteină și previne apariția acestor probleme de sănătate.

7. Sparanghel

legatura sparanghel verde

Există 3 sortimente de sparanghel: sparanghel alb, sparanghel verde și sparanghel roșu. Cel verde fiind cel mai întâlnit dintre acestea, este și cel mai bun.

Sparanghelul este ingredientul secret într-o alimentaţie echilibrată şi conţine numeroşi nutrienţi, unii dintre ei având proprietăţi  antiîmbătrânire şi protejând împotriva cancerului, pietrelor la rinichi şi durerilor articulare.

Doar 180g din această legumă verde vă asigură:

  • Vitamina C – 73% DZR * ajută la întărirea sistemului imunitar
  • Vitamina A – 29% DZR * ajută la păstrarea unei vederi sănătoase
  • Vitamina K – 80 % DZR * susţine funcţionarea optimă a sângelui
  • Acid Folic – 65% * esenţial pentru sănătatea femeilor însărcinate
  • Potasiu  – 9% DZR * important pentru funcţionarea normală a creierului şi a sistemului nervos
  • Mangan – 13% DZR *accelerează metabolismul şi aer efecte benefice asupra memoriei

Sparanghelul este un agent ani-inflamator și ajută la ușurarea simpotmelor artritei și reumatismului. Datorită naturii sale alcaline este de mare ajutor în curățarea țesuturilor și a mușchilor de reziduuri, fiind recomandat pacienților cu gută.

Tot această legumă verde protejează celulele ficatului împotriva toxinelor datorită aminoacizilor și mineralelor conținute. Detoxifiază organismul, scade colesterolul rău din sânge și stimulează producția de lapte mamar.

Surse: thehealthy.com ; bioclinica.ro ; vegis.ro

Write A Comment