Humus se face după o reţetă orientală, foarte bună și pentru zilele de post, dar și pentru oricând vrei să mănânci ceva gustos și hrănitor.  În mod tradițional, humus se face din piure de năut, pastă de susan, ulei de măsline, suc de lămâie, sare și condimente precum usturoi și, uneori, chimion.

Humus de casă

Recipe by DragosDifficulty: Medium
Porții

6

porții
Pregătire

15

minutes
Gătire

30

minutes
Calories

2100

kcal

Humus este un preparat de proveniență orientală, foarte îndrăgit și la noi. Rețeta de humus este una simplă, dar foarte gustoasă și sățioasă.

Ingrediente

  •  500 g năut

  •  sucul a 2 lămâi

  • 100 ml ulei

  • 2 linguri pastă de susan

  •  4 căţei de usturoi

  •  1 crenguta pătrunjel

Pasi

  • Cu o seara înainte de preparare, se pune nautul în apa rece. A doua zi se scurge si se pune la fiert, iar când boabele s-au înmuiat, se scurg si se mixează.
  • Se adaugă pasta de susan
  • Continuăm prin a adauga sucul de lamâie si uleiul în timp ce se continua mixarea, apoi usturoiul pisat.
  • Pasta se pune într-un bol sau o farfurie, i se fac câteva sanţuri la suprafaţa si se pune puţin ulei de măsline, simplu sau aromatizat. Se aduce la masa cu pătrunjel si, eventual, lamâie.

Note

  • Îl puteți păstra într-o caserolă în frigider pentru căteva zile.
  • Gustos și ușor de preparat, humusul trebuie însă consumat cu prudență. Asta pentru că 100 de grame de humus au aproximativ 420 de calorii. Chiar și așa, năutul, ingredientul principal din humus are nenumărate beneficii pentru sănătate și este o sursă de proteină vegetală excelentă.

Write A Comment