Sănătoasă, hrănitoare și simplu de adăugat la diverse preparate, conopida este unul dintre alimentele care contribuie la buna funcționare a inimii, menține echilibrul hormonal, stimulează sănătatea ochilor și previne dezvoltarea unor diverse afecțiuni. Alături de varză, broccoli și varza kale, conopida face parte din aceeași familie de legume. 

Un studiu a constatat că oamenii care au mâncat cinci, sau mai multe porții de legume crucifere (inclusiv acestă leguma verde, Broccoli) pe săptămână, au o probabilitate pe jumătate mai mai mică de a dezvolta cancer de vezică urinară pe o perioadă de 10 ani, în comparație cu cei care au mâncat mult mai rar.

Avem aici una din cele mai bune rețete care combină aceste 2 legume proaspete.

Rețetă conopidă, broccoli și ardei kapia gratinate

Recipe by Dragos
Porții

6

porții
Pregătire

30

minutes
Gătire

20

minutes

Beneficiile consumului de conopidă și broccoli sunt majore, motiv pentru care îți recomandăm mai această rețetă de conopidă, broccoli si ardei capia la cuptor.

Ingrediente

Pasi

  • Conopida și broccoli se spală, se curăță și se desfac în buchețele mici.
  • Se pune la fiert un vas încăpător cu apă și când apa ajunge în punctul de fierbere, se adaugă conopida și broccoli pentru 5 minute. Se scot din apă și se pun la scurs în apă rece, pentru a opri procesul de gătire.
  • Ardeiul se spală, se curăță de semințe și se taie în fâșii. Se amestecă și smântâna, cașcavalul ras, nucșoara măcinată, sare și piper.
  • Vasul pentru cuptor se unge cu unt și se toarnă o parte din amestecul de smântână și cașcaval, după care se așează un strat de conopida, broccoli și ardeiul. Se toarnă și cealaltă parte de amestec de smântână și se ornează cu un ultim strat de legume.
  • pune la cuptor pentru 20 de minute, până când capătă o crustă aurie.

Write A Comment