Legumele nu sunt listate in ordinea importantei, iar daca unele nu apar in lista nu inseamna ca nu sunt sanatoase. Legumele prezentate aici au cel mai mare aport la necesarul nostru zilnic de fibre si vitamine.

1. Ardeii grasi, indiferent de culoarea lor, rosii, portocalii sau galbeni, acestia contin cantitati mari de substante hranitoare, ca acidul folic si lycopene. Un studiu recent a aratat ca daca putem consuma un ardei in fiecare zi, va scadea riscul de a face cancer pulmonar, de colon, la vezica sau pancreas.

2. Ceapa ajuta la scaderea tensiunii si zaharului din sange, imbunatatind si functionarea inimii. Adaugarea de ceapa in dieta, poate reduce riscul producerii anumitor forme de cancer si contribuie la sanatatea gastrointestinala. Atentie insa, aceste efecte sunt benefice doar la ceapa cruda sau fiarta. Ceapa prajita are efect cancerigen.

3. Morcovii sunt probabil cele mai cunoscute legume si toata lumeac stie ca sunt foarte ssnstosi, reprezenand o sursa importanta de Vitamina A, care este foarte buna pentru ambunatatirea vederii, mai ales a celei de noapte. Caracteristicile benefice nu se opresc aici, morcovii ajutand la scaderea zaharului din sange si sunt, de asemenea, foarte buni pentru un colon sanatos.

4. Brocolli este o planta putin cunoscuta in Romania, dar are proprietati curative foarte importante, avand o concentratie mare de antioxidanti, reduce riscul de cancer de stomac, plamani, dar si riscul de cancer rectal. Brocolii este de asemenea bogat in beta-caroten si Vitamina C, fiind indicat pentru intarirea imuniatii, impotriva racelii si gripei.

5. Spanacul este o leguma polivalenta. O dieta bogata in spanac poate preveni boli de inima, cancerul de colon, artrita si osteoporoza, planta fiind foarte bogata in calciu si fier.

6. Varza are concentratii mari de calciu, Vitamina E si beta-caroten. Pe langa aceste substante nutritive, varza are si un continut important de seleniu. In cultura europeana, frunzele de varza sunt folosite pentru tratarea inflamatiilor acute, iar sucul de varza a avut rezultate foarte bune in tratamentul ulcerului.

7. Vinhttps://legumepebune.ro/legume-de-la-a-z/vanata/etele au efect de protectie a creierului, iar faptul ca sunt forte sarace in calorii fac din aceste legume o alegere populara pentru diete. Vinetele au niveluri ridicate de cupru, potasiu si fier si au o influenta bine documentata asupra sanatatii cardio-vasculare.

8. Castravetii sunt recunoscuti pentru tratamente de piele, fiind foarte folositi in produsele cosmetice. Mancat crud intareste ligamentele, oasele mi muschii, scazand si tensiunea daca sunt consumati in cantitati mari.

9. Rosiile au o concentratie mare de lycopene si sunt renumite pentru proprietatile anticanceroase. Aceste fructe contin toate vitamine de la A la K si ajuta la reducerea numarului de radicali liberi din sange.

10. Fasolea verde trebuie consumata proaspata pentru ca este foarte bogata in vitamina K si are o serie de substante nutritive antiinflamatoare care reduc severitatea simptomelor bolilor in care inflamarea joaca un rol important (astm, osteoartrita si artrita reumatoida).
Termenul de “leguma” nu exista din punct de vedere botanic, acesta fiind de fapt o descriere culinara. Legumele prezentate aici sunt de fapt plante sau fructe.

sursa: www.realitatea.net

Write A Comment